Thursday, May 12, 2011

berakhirnya semester 6 aku

beginilah aku dalm bilik xam.=)
argh...terasa sekarang aku dah boleh tarik nafas lega dgn berakhirnya paper solid waste tadi.even smlm aku struggle membaca n mghafal diselangselikan dgn cerita korea y diminati, akhirnya alhamdulillah.dapat juga aku mnjawab paper dgn jayanya.xde lah aku jawab semua soklan dgn berjaya, ade lah jugak y xlepas nk jawab tp still hati tenang.=) aku asa sperti nak melaungkan perkataan "merdeka, merdeka, merdeka"..hihi..xsabar nk marathon cite korea smpi gile.hukhuk..release tensen la katakn.


aktivity y dinanti
balik je dr paper td tepat jam 11pg, ak bergegas keluar dr bilik xam bersama dgn kawan2, sarah n fatrah. spanjang perjalanan balik ke hostel, masing2 xpress asa lega, xkurg juga y luah asa xpat jwab kira2 n so on. aku hnya mampu tersenyum n mengiyakan. terasa semester kali ini berakhir dengan cepat.hehehe.


balik bilik masing2 buat hal sndr.ini lah masa utk transfer2 cerita. mulai hr ni dah boleh layan cite korea sehabis mungkin.terasa kepala dah kosong.xde bnde nk fikir selain njoy n oliday. ramai budak dah balik. tinggal budak2 fyp je y x balik umah.aku adalah salh seorg y tergolong dlm golongan y x balik umah. dah lama x balik sabah. rindu ngn mama, adik2 n ank buah.misshing u ol so much. tp apakn daya slagi fyp ni x siap jgn harap nk balik.thn ni thn akhir aku d cini.so aku kene perform y terbaik.bt masa sekarang aku x ley njoy seperti budak2 y lain.


apa2 pon , am looking foward pd ap y akn berlaku esok hari.semoga makin bertambah baik life y bakal aku tempuhi. "be strong amy!! u can do it"..jerit hatiku.=) kepada kawan2 y tgh bercuti, happy oliday n selamat bercuti (eh, translation la pulak) =p hati2 d jalan raya!!peace



Tuesday, May 10, 2011

merajuk is not my style

saat bahagia kami.


arghhhhhhhhhhhhh...benci la bila ade org nk majuk2 nih.xsuka sgt2...ape ada pada merajuk??dah la aku ni jenis y xpandai nk pujuk sgt. please la b matured ok. u r a big gurl now. i hate seeing people like dis. sikap tuh x comel la. even org tuh x majuk ngn aku but it makes me feel like am d one dat guilty here. aishhhhhh!!!..napa la aku diletakkn lam keadaaan y serba salah nih. banyak hati mau kena jaga. i just hate dis situation. asa mau teriak ja..

merajuk2 ni bukn style aku. kalo majuk ngn pakwe ke apa lain cita la.tp f majuk ngn kengkawan nih aku lemah cikit. becos kita salu hang out sm kn?so wat for??tell me wat for??
bila sum1 ni majuk kita perlu hati2 bila berkata2..dalm berkawan ak xsuka sgt nk susun ayat y mnjaga hati sgt.kawan bmksud kita direct cakap even bnde tuh sumtime sakitkn hati. itu kawan y sbenar.kawan y salu mau bermulut manis mmg plastic la bg aku.

now wat shud i do supaya dua2 pihak x makan hati?? aku diantara di sini n di sana. aku tau d sini xberniat pon mau sakitkn hati d sana. n di sana pula tnpa disedari makan hati dgn di sini. dua2 aku kawan. perlukah aku aktifkn ignorance mood aku??or??......arghhhhhhhhh..watever..

Monday, May 9, 2011

Xam week

uhu..now is my xam week for my sem 6. everytin just seems fine 2 me..but biasa la f mgu2 xam camni org sume salu je nk stress kn. f sahabat y rapat tetiba jd renggang tuh faham2 je lah. dugaan...masing2 under pressure. so d best way 2 avoid it just being patience n let go. saling faham situasi. kite dah lama kawan so f ada pekara buruk y kita dgr o lihat kt c kawan tuh, ingt balik ttg kebaikan y kita pernah bt sesama. that way kita xkn asa saling mbenci sgt. sifat benci mebenci akn bt kita asa x selesa.asek nk marah je. banyak sgt kejadian y ak saksikan mgu2 xam camni. so tuk elakkan bnda tuh let us be nice 2 each others ok. 

setakat ni ak dah bis 3 paper. tgl satu paper elektif je lagi. finish je elektif kamis nih aku nk fikir pasal fyp aku lagi.hosssshh.... salu terfikir am i able 2 finish it o wat?byk bnda mau kena fikir. pekara paling utama dah tntu isu duit. adeh...duit o duit..ak mmg x lari dr fikir duit. nk bt fyp ni mmg perlu guna duit sndr. n den last nnt br boleh claim. once again kena sabar la. sbb aku yakin f kita sabar, Allah akn turunkn pertolongan. kita hnya perlu percaya.."yes, i tink i can survive!!"

Friday, April 1, 2011

English DAy

huhu.hari ni april 2 aku n rumate p attend english day pnya event. sana macam2 game ada. tapi still nda buli challenge kamiurg pnya batch english day dulu lah.dulu lagi meriah. yang ni game ada berapa kerat ja. apa2 pon kau sngt hepy la hari nih. dapat hanging ngn rumate. aku, fatrah n shelian. y sorg lagi budak bilik aku aimi nda tau la mghilang pegi mn dr smlm.huhu..so dia nda join kamiurg. 'pakwe' baru fatrah pula y join kamiurg..huhu...nama dia akim. dia admire sama c fatrah ni. so event ni kunun bg peluang sm dorg tuk kenal hati budi masing2..eheh..banyak2 game y aku join bnyak bermain dgn tepung. mau blow2 tepung tuk dptkn sweet n bola pingpong. aku sgt messy hari nih.haha..dah lah pki tudung kaler hitam, cardigan pon kaler hitam.ish ish ish  mmg habis aku kena cop ngn tepung. sgt memalukn but still myeronokan.

hari ni byk dapat snack. suma adiah y aku dapat snack ja. dorg ni konpom teda adiah lain mau bg sm urg. paling2 pon keropok, lolipop, gula2, air kosong..cuba lag bg adiah gempak cikt.tp nda pa lah, mayb durg out of budget kali. nyway aku sgt hepy hari nih biarpon kena bangun awal pagi smata2 tuk event junior2 micet. last n ol, hidup micet.=p

Tuesday, March 29, 2011

penghinaan Agama

baru terbaca tadi kat facebook sorg budak nih. hati panas kot bile tgk status2 dia. satu penghinaan y bertubi2 terhadap agama islam. smpi kutuk2 Nabi Muhammad lagi kot. Astaghfirullahalazim..tgk komen2 mmg agak ramai la juga y marah kat die.tp x penah pon die balas komen2 tuh. aku asa die sngaje nk tgk respon dr org ramai kot.tapi mmg x boleh terima la.tujuan die update status camtuh saje nk gugatkn keimanan org2 islam. aku harap pada sesiapa y terbaca status tuh jgn lah terpengaruh. itu salah satu taktik tuk mbangkitkn asa marah umat2 islam. n den nnt umat islam lak y kene cop pengganas ke hape.ish..mmg bijak org2 yahudi skrg nk manupulasi org kita. nasib baik budak tuh bukn budak msia. budak tuh dr seberang. memalukan negara betul.xpsal2 negara ko juga y kene serang n kutuk2.padan muka. 

ada satu status die bunyi camni "Kita manusia terbuat dari tanah, tapi ada 1 manusia yg bernama Muhammad nabi palsu terbuat dari tai, walaupun mandi 100x sehari tetap aja bau, coz dari tai"...y aku heran boleh pulak die pecaya y die tu d buat dr tanah. dr mn dia tau f dia x baca quran n pecaya ngn islam? nmpk sgt diepecaya cuma x nk terima kebenaran ttg Rasulullah s.a.w. kalo nk mnyimpangkn umat islam jgnlah smpi memalukn dr sndr.nmpk sgt dah buta silap kat situ. haih...Allahualam. smoga kita semua umat islam sentiasa d bwah lindungan Allah S.W.T

yoo ah in

once tgk sungkyunkwon scandal. hati dah mula terpaut dgn watak geol oh..y dilakonkn oleh yoo ah in. die kat lam cite tuh sangat macho.huhu..mmg irresistable.huhuhu..snyumn die sgt menawan. love yoo ah in. =)

watak yoo ah in dalam sungkyunkwon scandal

sgt comel.4 those y x tgk ag cite ni pls watch.rugi x tgk..ehhe


mata ah in sgt menawan hati.uhuh




oh NO!

apa korg akan rasa f kawan korg suke kat kwan korg? mksud aku f kawan laki x pe lah juga. ni kawan pmpn kot. mmg lah asa suka kat org kita x ley nk control tp agak2 lah kn. f dah admit biarkn je lah. org tuh dah acknowledge den dah ok.tp bile asa nafsu mgatasi segala2 nya mmg x boleh blah. mmg aku diam bile tgk tp x bmksud aku setuju.ini bmakna aku turut bersubahat.mesti lah aku x mahu.NAUZUBILLAH...mmg lah kesian kat kawan sorg nih tp pekara ni adalah SALAH d cc agama. pmpn n pmpn xkn mjadi.bgitu juga lelaki n lelaki. selama ni kite salu gelakkan org lain tp when it comes to us, bile pekara jd kat kite sndr mmg kekadang fikir juga.mayb ni balasan sbb salu gelak sgt.huhuh..ntah lah..ak harap korg ley setlle lek lok. jgn mnyimpang!! aku sayang kt korg.ingat sikit family bile buat pekara x senonoh. ap family korg akn asa bile dpt tau pkara nih??renung2kn n selamat beramal!